Holiday Letters' "Have-Done" Lists Fail to Engage Emotionally




Отчёты о проделанном не трогают

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.



We Americans love our fast food. And a new study shows that a little thing like a nutrition label is not gonna stop us when we want a breakfast burrito.
 
In January 2009 King County, Washington imposed mandatory menu labeling on all restaurant chains in the region, which includes Seattle and its surrounds. Restaurants were asked to disclose nutrition information, including a calorie count, about every item on the menu.
 
Then, over the next year, researchers in conjunction with local public health officials monitored food purchases at the Taco Time chain of restaurants. And they found that nothing changed. The total number of sales and the average calories per order were the same, regardless of whether the restaurant labeled its menu. The study appears in the American Journal of Preventive Medicine. [citation to come]
 
Now, it could be that Taco Time customers were already wise to the relative nutritiousness of their meals, because the restaurant was highlighting its healthier options with a little logo before the law took effect.
 
So maybe all we need is a happy, "healthy icon" to keep us from overdoing it. Because pointing out that a large order of cheddar fries has 700 calories was not food for thought.
 
—Karen Hopkin

By now you may have written, or received, one of those epic holiday letters many people still send.
Наверное, вы уже успели написать или получить одно из тех огромных писем к празднику, которые многие продолжают писать


 “Dear Friends and Family, It’s been a busy year. We lost our beloved Spot…but we finally fixed the toilet!”
"Дорогие друзья и родственники. Год был наполнен делами. Умерла наша любимая собака Спот...но наконец мы починили туалет!"


 Well, if you write these annual reports, take a look at your latest.

Что ж, если выпишете такие годовые отчёты, взгляните на последний из них


 Because scientists at North Dakota State University say that the style of these missives may reveal as much as their content.
Потому что учёные из университета Северной Дакоты говорят, что стиль таких посланий не менее показателен, чем их содержаниие


The researchers have analyzed more than 1,200 holiday letters written over the past decade.
Учёные проанализировали более 12тыс. праздничных писем, написанных за последнее 10-летие


 Many follow the one-person-per-paragraph approach to storytelling. Others are formatted to look like newspaper articles.
Во многих на рассказ о каждом человеке отведён свой параграф. Другие по формату больше похожи на газетные статьи


 One was even written from the perspective of a deceased pet, reporting on the family’s activities from its resting place: sitting, stuffed, in the den.
Одно письмо даже было написано от имени умершей собаки (кошки): она рассказывает о семье хозяев из места своего последнего упокоения


More than 80 percent of the letters provide a bullet-point list of the year’s happenings.
Более 80% писем содержат точнейший перечень событий года


 But only 5 percent talk about how major events—births, death, weddings, divorce—affected the writers personally.
Лишь 5% рассказывают о том, как крупные события - рождения, смерти, свадьбы, разводы - повлияли лично на пишущего


 Such reflection is key to living life to the fullest, say the scientists in a paper published last year in the Journal of Happiness Studies. [Becky DeGreeff, Ann Burnett and Dennis Cooley, "Communicating and Philosophizing About Authenticity or Inauthenticity in a Fast-Paced World"]
А такое личное отношение - ключ к полноте жизни. Об этом говорят учёные в прошлогодней статье в "Журнале по изучению счастливости" [Беки ДеГрифф. Энн Бернетт и Денис Кули "Переписка и философствование о подлинном и неподлинном в быстро меняющемся мире"]



So brag about your kids or complain about your bunions. Because there’s more to a good story than who, what, when, where. And how.
Так что хвастайтесь своими детьми или жалуйтесь на шишки у большого пальца ноги. Потому что хороший рассказ не сводится к сухому перечислению фактов: кто, что, когда, где и как


—Karen Hopkin

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

Поделиться: