No Gender Gap in Math

Пол и математика:связи нет

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.



Stereotypes are usually the last thing to change in the face of contradictory evidence.
Обычно стереотипы не торопятся меняться, даже если противоречат реальности


 A case in point is the long held belief that boys are better at mathematics than girls. 
В данном случае речь о давнем поверье, что мальчикам математика даётся лучше, чем девочкам


Well a meta-analysis to be published in the journal Psychological Bulletin can be added to the pile of evidence that finds no significant gender difference in mathematical ability.
Так вот, мета-анализ, который скоро будет опубликован в журнале "Психологический бюллетень", можно добавить к куче других свидетельств, что в изучении математики нет значительного различия между мальчиками и девочками


Researchers analyzed results from two math tests that assessed nearly half a million boys and girls between the ages of 14 to 16, from 69 countries.
Исследователи проанализировали результаты двух тестов по математике. В них участвовали почти полмиллиона мальчиков и девочек от 14 до 16 лет из 69 стран


  They tested algebra, geometry, data analysis and number concepts.
Проверялись знания алгебры, анализа данных , а также представления о числах


 The study’s lead author, Villanova University psychology professor Nicole Else-Quest found “…that on average across all the nations the gender difference was negligible.”  

Пословам главы исследования Николь Елс-Квест, профессора психологии Университета Вилланова, "...в среднем по всем странам гендерная разница была пренебрежимо мала"


But she and her colleagues did notice an interesting pattern, “When you look at the variability across nations you see it varies a great deal.
Но она и её сотрудники заметили интересную закономерность: "Когда смотришь на вариабельность по всем странам, видно, что она очень высока


There are some nations where girls do better than boys. There are some nations boys do better than girls.”
Есть страны, где девочки лучше, чем мальчики. Есть страны, где мальчики лучше девочек"


Countries that had larger gender gaps favoring boys included Tunisia and Korea. And those favoring girls were Jordan and Bahrain.
Среди стран, где заметно лучше мальчики, Тунис и Корея. А девочки лучше в Иордании и Бахрейне


But most countries showed no gender gap including the United States, Sweden, Germany.  
Но в большинстве стран гендерных различий не замечено. Это США, Швеция, Германия


Else-Quest notes that there is some association between the status of women in each country and their ability to do mathematics. 
Елс-Квсест отмечает некоторую связь между положением женщин в стране и их математическими способностями


“The percentage of women in parliament was moderately associated with the size of the gender gap in math such that in countries where there were fewer women in parliament males tended to do better in math than girls by a larger extent than in countries in which there was better representation by women in parliament.”
"Процент женщин-парламентариев умеренно связан с величиной гендерных различий (в освоении математики): если в парламенте страны меньше женщин, то чаще мальчики лучше успевают в математике по сравнению со странами, где в парламенте больше женщин"


That connection would seem to imply that achievement levels are not innate and fixed. 
Кажется, эта связь указывает на то, что успехи в математике не имеют гендерной основы и меняются (от обстановки)


"And that these gender differences that we are seeing are not because they have different brains..
"А наблюдаемые гендерные различия не связаны с разным устройством мозга


It’s because of social forces--which suggests that they can be changed.”
Они социально обусловлены - значит, их можно  изменить"



—Christie Nicholson

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

Поделиться: