Fear-Based Messaging May Influence Skepticism of Global Warming

Пугают потеплением, но не убеждают

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.



We Americans love our fast food. And a new study shows that a little thing like a nutrition label is not gonna stop us when we want a breakfast burrito.
 
In January 2009 King County, Washington imposed mandatory menu labeling on all restaurant chains in the region, which includes Seattle and its surrounds. Restaurants were asked to disclose nutrition information, including a calorie count, about every item on the menu.
 
Then, over the next year, researchers in conjunction with local public health officials monitored food purchases at the Taco Time chain of restaurants. And they found that nothing changed. The total number of sales and the average calories per order were the same, regardless of whether the restaurant labeled its menu. The study appears in the American Journal of Preventive Medicine. [citation to come]
 
Now, it could be that Taco Time customers were already wise to the relative nutritiousness of their meals, because the restaurant was highlighting its healthier options with a little logo before the law took effect.
 
So maybe all we need is a happy, "healthy icon" to keep us from overdoing it. Because pointing out that a large order of cheddar fries has 700 calories was not food for thought.
 
—Karen Hopkin

Earlier this year a Gallup poll found that 48 percent of Americans believe that global warming concerns are exaggerated.
В начале этого года (2010г) опрос института Гэллопа выяснил, что 48% американцев считают преувеличенной озабоченность глобальным потеплением


 Back in 1997 31 percent of Americans thought the concerns were overrated. Why the increase?
В 1997г. 31% американцев считали такую озабоченность преувеличенной. Почему такой рост?


Well it might have to do with the framing of the issue.
Он может быть связан с подачей этой проблемы


Researchers surveyed students, measuring their skepticism about global warming and their belief in the justness of the world.
Исследователи опросили студентов, измеряя их скептицизм насчёт глобального потепления и их веру в справедливость мира


Participants were asked how much they agree with the following statements: “I believe that…people get what they deserve,” and “I am confident that justice always prevails...”
Участников спросили, насколько они согласны со следующими утверждениями: "Я считаю, что...люди получают по заслугам" и "Я уверен, что справедливость всегда побеждает"
 

Then half the participants read news articles that ended with dire warnings about the consequences of global warming; the other half read more positive pieces focused on possible solutions to the problem.
Затем половина студентов читала (газетные) статьи о страшных последствиях глобального потепления, а другая половина - более позитивные сообщения с упором на возможное решение проблем потепления
 

Those who received more positive messaging trusted the science.
Читавшие более позитивные статьи поверили в силу науки


 On the other hand those subjects who read the “doomsday” messaging were skeptical of global warming, and for those who think the world is generally a fair place had even stronger doubts about global warming after reading the negative messaging.
А вот те, кто читали о "конце света", скептически отнеслись к глобальному потеплению. Причём среди них верившие в справедливость мира , прочтя негативные статьи, ещё больше засомневались в глобальном потеплении

 The study is published in the January issue of Psychological Science.
Исследование опубликовано в январском номере "Психологических наук"
 

So the authors note that while many tend to use fear-based messaging, in the case of global warming our reaction to a negative consequence may indeed overpower any logic.
Так что авторы исследования отмечают, что хотя многие статьи пугают глобальным потеплением, наша реакция на его негативные последствия может не подчиняться никакой логике

—Christie Nicholson

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

Поделиться: